REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Meble Art Design


POSTANOWIENIA OGÓLNE

Sklep internetowy Meble Art Design, działający pod adresem: https://mebleartdesign.pl, prowadzony jest przez „Meble Art Design Anna Włodarczyk” z adresem siedziby: ul. Zenona Klemensiewicza 18/39, 70-028 Szczecin, NIP: 6262613557

Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Meble Art Design a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.

Niniejszy Regulamin Sklepu zawiera również informację związaną ze stanem mebli oferowanych w sprzedaży przez sklep internetowy Meble Art Design, z którą klient jest zobowiązany zapoznać się przed zakupem.

W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).

Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.

Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.

Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu https://mebleartdesign.pl w hiperlink „Regulamin Sklepu”. Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować.

Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu https://mebleartdesign.pl odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna wskazanego Towaru za cenę i na warunkach określonych w opisie.

DEFINICJE

Regulamin – niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu przez Klientów.

Konsument (umowy zawarte przed 1 stycznia 2021 r.) – osoba fizyczna, dokonująca umowy cywilnoprawnej za pośrednictwem Sklepu, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Konsument (umowy zawarte od dnia 1 stycznia 2021 r.) – przez Konsumenta uważa się następujące osoby:

  • osoba fizyczna dokonująca umowy cywilnoprawnej za pośrednictwem Sklepu, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową – tzw. „Konsument sensu stricto

oraz

  • osoba fizyczna zawierająca umowę cywilnoprawną za pośrednictwem Sklepu, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – tzw. „Przedsiębiorca na prawach Konsumenta„.

Dla celów niniejszego Regulaminu przyjmuje się, że w razie braku rozróżnienia wskazanych dwóch grup podmiotów, Regulamin odnosi się zarówno do Konsumentów sensu stricto, jak też Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.

Klient – osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13 lat (pod warunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.

Formularz Zamówienia – Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.

Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz w którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości nabywanych Produktów.

Sklep – serwis internetowy, należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną: https://mebleartdesign.pl, za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary.

Sprzedawca – „Meble Art Design Anna Włodarczyk” z adresem siedziby: ul. Zenona Klemensiewicza 18/39, 70-028 Szczecin, NIP: 6262613557

Towar – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem obrotu pomiędzy Sklepem i Klientem, którego warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.

Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów na odległość zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.


 PRZYJMOWANIE REALIZACJI ZLECEŃ


Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.

Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego Formularza Zamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: https://mebleartdesign.pl lub e-mailowo na adres kontakt@mebleartdesign.pl, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Zamówienie Towarów realizuje się poprzez wybranie Towarów, którymi Klient jest zainteresowany, kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA”, znajdującego się przy opisie Towarów, a następnie, z poziomu „KOSZYK”, znajdującego się w zakładce Sklepu, wypełnienie Formularza Zamówienia, w tym wyboru formy dostawy i zapłaty bądź wyboru opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest dostępna dla wybranego Towaru, a następnie kliknięcie potwierdzenia zakupu.

Przedsiębiorcy, uznani za tzw. Przedsiębiorców na prawach konsumenta (patrz: definicja „Konsumenta” w niniejszym Regulaminie), zawierający umowy po 1 stycznia 2021 r., będą musieli zaznaczyć, już w chwili składania zamówienia Towarów, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.

Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mailem, podany w Formularzu Zamówienia.

Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:

  • w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym – rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu.

    W przypadku braku wpłaty za zamówione towary na konto firmowe w ciągu 3 dni od momentu złożenia zamówienia , zamówienia zostaje anulowane, chyba że Kupujący wyśle na adres mailowy kontakt@mebleartdesign.pl potwierdzenie dokonania przelewu lub poprosi odroczenie terminu płatności. W przypadku płatności za pośrednictwem poczty w ciągu 3 dni od chwili złożenia zamówienia Klient jest zobowiązany do dostarczenia drogą mailową potwierdzenia przelewu. Jeśli potwierdzenie nie zostanie wysłane zamówienie będzie anulowane i w przypadku zakupu zamówionego mebla przez innego Klienta będzie dokonany zwrot kwoty za mebel na podany rachunek bankowy. Jeśli klient będzie chciał zwrotu kwoty za mebel za pośrednictwem poczty zostanie odjęta kwota pobierana przez pocztę za przelew / przekaz pocztowy.

  • w przypadku złożenia zamówienia z odbiorem własnym realizacja zamówienia odbywa się po kontakcie z nami ze strony kupującego i ustaleniu terminu i miejsca odbioru zamówienia. Meble znajdują się w magazynach w Szczecinie i Szczecinku. Przed zakupem klient zobowiązany jest do kontaktu z nami tak by miał informację skąd jest możliwy odbiór danego mebla.

Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach, od 10 do 16. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 16, w soboty, niedziele lub święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego).

Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania, przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.

Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta zostanie również wysłana faktura VAT.

Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:

  • E-mail – kontakt@mebleartdesign.pl
  • Telefon – +48 690 631 362

Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić (cena brutto). Zawiera ona należny podatek. Koszt dostawy nie jest wliczony w cenę, gdyż zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostawy zakupu.

Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.

 

DOSTAWA I KOSZT TRANSPORTU

Realizacja wysyłki zamówienia w Sklepie odbywa się za pośrednictwem niewielkich firm transportowych.

Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta będą realizowane najbliższego dnia roboczego.

Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi do 30 dni roboczych. Na czas oczekiwania składa się czas realizacji zamówienia, a więc skompletowanie Towarów do zamówienia oraz przewidywany czas dostawy, który wynosi od 24 godzin do 29 dni , w przypadku Polski.

Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia wynikające z winy przewoźnika.

Podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez przewoźnika, Klient powinien w jego obecności dokładnie sprawdzić zawartość i kompletność przesyłki, stan opakowania zewnętrznego oraz stan zamówionego Towaru. W przypadku uszkodzenia przesyłki Klient powinien sporządzić wraz z kurierem protokół szkody, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach podpisanych przez Klienta i przewoźnika.

Istnieje możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru w jednym z naszych magazynów. Magazyny znajdują się w Szczecinku oraz w Szczecinie. Klient , który chce osobiście odebrać od nas mebel jest zobowiązany do kontaktu z nami w celu ustalenia miejsca , z którego może odebrać mebel. 

MAGAZYN SZCZENINEK ul. Kaszubska 7

MAGAZYN SZCZECIN ul. Hryniewieckiego  2 

Meble odbierane osobiście nie są przez nas pakowane lub są pakowane za dopłatą. Kwota dopłaty jest ustalana indywidualnie.

 

SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE TRANSPORTU

1. Zamówione meble wysyłamy w ciągu 2 – 31 dni roboczych od czasu zaksięgowania wpłaty lub wykonania prac dodatkowych związanych z zamówieniem ( prace wykończeniowe, renowacja itd. )

2. Informacje dotyczące ceny i sposobu transportu umieszczamy w opisie aukcji.

3. W trosce o bezpieczeństwo Państwa przesyłek i oszczędzenia Państwu i nam rozczarowań organizujemy bezpieczny transport małymi firmami transportowymi które są osobnymi podmiotami gospodarczymi. Dzięki temu mamy pewność, że meble dotrą do Państwa w stanie nienaruszonym.

Jest to zadanie wymagające zorganizowania transportu zbiorczego w określony rejon kraju tak aby cena takiego transportu była atrakcyjna , niewygórowana i porównywalna z cenami firm kurierskich.

Trzeba zatem troszkę poczekać aż w danym rejonie zbierze się kilku klientów do których będą dostarczane przesyłki. Prosimy o wykazanie cierpliwości gdyż czas oczekiwania na przesyłkę może się wydłużyć do 30 dni roboczych od daty zaksięgowania wpłaty.

Nie przesyłamy informacji o planowanej przesyłce ze względu na to że firma przewozowa często zmienia terminy przyjazdu do nas i nie wiemy czy po poinformowaniu Państwa termin odbioru od nas przesyłki nie ulegnie zmianie.

Dokładny czas dostawy po odbiorze od nas paczki ustala już z Państwem osoba z firmy transportowej.

Jeśli przesyłka jest od nas odbierana nie znaczy to , że w dniu następnym będzie u Państwa. Samochód może jeszcze jechać w inne rejony kraju po kolejne przesyłki a do Państwa dotrzeć po tygodniu lub nawet dłuższym czasie. Wówczas zamówienie jest magazynowane przez przewoźnika. Istnieją również wypadki losowe rzadkie ale może się zdarzyć np. awaria samochodu a firma transportowa nie dysponuje dużą flotą i przesyłka będzie dostarczona dopiero po naprawie samochodu. W takich wypadkach prosimy o wyrozumiałość. NIE ODPOWIADAMY za ewentualne opóźnienia firmy transportowej po odbiorze od nas paczki.

PŁATNOŚĆ za przesyłkę następuje bezpośrednio U KIEROWCY podczas odbioru przesyłki.

Ponieważ organizacja tego typu transportu jest skomplikowanym przedsięwzięciem logistycznym prosimy aby Państwo bezwzględnie byli gotowi do odbioru przesyłki w umówionym terminie. Szczegóły dotyczące terminu dostarczenia ustala z Państwem kierowca. Przesyłki są dostarczane również w weekendy i późnych godzinach wieczornych. Prosimy pamiętać ,że transport nie jest organizowany „na życzenie” kupującego – to kupujący jest zobowiązany do dostosowania się do terminów firmy przewozowej, która ustala kursy dostarczając przesyłki również do innych osób w innych miejscowościach. Ponieważ nie jest to kurier a prywatna firma kierowca nie zostaje na miejscu tylko jedzie dalej, w przypadku gdy nie odbiorą Państwo przesyłki mimo wcześniejszych ustaleń przesyłka jedzie dalej a Państwo zostaną obciążeni kosztami ponownego jej dostarczenia.

Również ze względu na możliwy długi czas oczekiwania na przesyłkę w przypadku Państwa nieobecności ,w ciągu 30 dni od momentu zakupu, wyjazdu itp. jesteście Państwo zobowiązani do poinformowania nas o tym abyśmy przesunęli termin transportu i dostarczenia przesyłki. Jeśli taka informacja do nas nie dotrze , przesyłka od nas wyjedzie i nie będzie odebrana ze względu na nieobecność również zostaną Państwo obciążeni ponownym jej wysłaniem.

Prosimy również o łatwy kontakt pod podanymi do firmy transportowej telefonami- w przypadku kiedy firma nie może się z Państwem skontaktować przez kilkanaście godzin a ma dostarczyć przesyłkę również ponowne jej wysłanie będzie kosztem dla Państwa. Firma zwykle kontaktuje się na dzień do 2 przed dostarczeniem przesyłki. Jeśli nie jest w stanie skontaktować się z Państwem zmienia trasę i jedzie dostarczać kolejne paczki. Dlatego jeśli często Państwo nie odbierają telefonów z różnych względów prosimy o podawanie numerów dodatkowych, które są odbierane również, kiedy jesteście np. Państwo w pracy, nie są wyciszane , wyłączane lub nie znajdują się poza zasięgiem itp.

4.Jeżeli jest to zbyt długi termin dla Państwa proponujemy odbiór osobisty lub zamówienie firmy kurierskiej we własnym zakresie. W takim wypadku biorą Państwo pełną odpowiedzialność  za ewentualne uszkodzenie przesyłek podczas transportu. Ponieważ cena transportu obejmuje zarówno zapakowanie jak i dostarczenie paczki, w przypadku samodzielnego organizowania transportu zostanie naliczona opłata za przygotowanie mebla do wysyłki obejmująca koszty starannego  zapakowania przesyłki. Wyżej wymienioną opłatę należy przelać zanim wydamy paczkę kurierowi. Kwotę podajemy po wcześniejszym kontakcie mailowym lub telefonicznym z Państwem. Jednak ze  względu na częste uszkodzenia przesyłek nie polecamy Państwu tej formy transportu.

5. Ze względu na znaczącą  ilość uszkodzeń mebli wysyłanych firmami kurierskimi, tylko niektóre nasze meble sami wysyłamy takimi firmami.  Muszą to być jednak niewielkie meble, których prawdopodobieństwo uszkodzenia jest znikome. PŁATNOŚĆ za przesyłkę następuje wtedy  przelewem wraz z kwotą za zakupiony mebel. 

6.Ryzyko uszkodzenia lub przypadkowej utraty towarów przechodzi na Klienta, w przypadku przesyłki kurierskiej organizowanej przez Meble Art Design lub prywatnej firmy przewozowej, z chwilą wydania przesyłki Klientowi.

 

WAŻNE  PRZY ODBIORZE PRZESYŁKI  !!!

Prosimy o otwarcie i sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera również wtedy kiedy nie są widoczne zewnętrzne uszkodzenia opakowania. Jeśli przyjmiecie Państwo przesyłkę bez zastrzeżeń bo opakowanie nie nosi śladów uszkodzeń a okaże się, że zawartość jest uszkodzona będziecie państwo musieli wg. regulaminu firm kurierskich udowodnić, że uszkodzenie powstało podczas transportu. Nie musimy mówić, że firmy kurierskie robią wszystko aby nie ponosić odpowiedzialności za uszkodzenie i takie reklamacje są po prostu odrzucane. Przypominamy również że kurier ma obowiązek poczekać jeśli klient chce sprawdzić przesyłkę.  Reklamacje związane z uszkodzeniem mebla będą rozpatrywane tylko po spisaniu protokołu przez kuriera w chwili odbioru przesyłki. Protokół powinien zawierać opis uszkodzeń zarówno opakowania jeśli takie są jak i opis uszkodzeń zawartości, datę  i czas dostawy. Jeśli kurier wypełni protokół odbiegający od stanu rzeczywistego należy poprosić o  wypełnienie nowego formularza. Tylko poprawnie wypełniony protokół szkody uprawnia do reklamacji towaru. Jeśli nie dopełnią państwo obowiązku sprawdzenia przesyłki przy kurierze i spisania protokołu reklamacje z tytułu uszkodzenia mebla podczas transportu nie będą rozpatrywane. Pozostanie Państwu samodzielne dochodzenie roszczeń od firmy kurierskiej.

Podkreślamy, że każdy wysłany przez nas przedmiot jest sprawdzony przed wysłaniem i bardzo starannie spakowany.

Protokół oraz zdjęcia z uszkodzeniami należy wysłać jak najszybciej mailem ,MMS-em, lub pocztą na adres korespondencyjny Meble Art Design ul. Klemensiewicza 18/39, 70-136 Szczecin. Pozwoli to nam na szybkie uruchomienie działań reklamacyjnych.

Przypominamy po raz kolejny, że przyjęcie przesyłki, podpisanie odbioru przesyłki bez zastrzeżeń przez odbiorcę powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu szkody powstałej w transporcie.

8. W przypadku nie odebrania przez Państwa przesyłki zostaną Państwo obciążeni kosztami związanymi ze zwrotem niedoręczonej przesyłki oraz ponownej jej wysyłki. Kwotę za zwrot przesyłki i ponowne jej wysłanie należy wpłacić na konto Sprzedającego. Przesyłka będzie wysłana ponownie dopiero po dokonaniu wpłaty.

9. Jeśli   dane kontaktowe Klienta ulegną zmianie klient jest zobowiązany do ich niezwłocznej aktualizacji. W przypadku niemożności skontaktowania się z klientem w ciągu 30 dni od realizacji zamówienia przedmiot zamówienia  ulega przepadkowi na rzecz SKLEPU, a wpłacone wcześniej pieniądze nie będą zwracane.

 

REALIZACJA PŁATNOŚCI 

W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:

  • przelewem
  • za pobraniem – przy odbiorze przesyłki- tylko po uzgodnieniu telefonicznym, w wyjątkowych przypadkach.
  • za pobraniem- przy odbiorze przesyłki- tylko po uzgodnieniu telefonicznym w wyjątkowych przypadkach z minimalnym bezzwrotnym zadatkiem pokrywającym dwukrotność kosztów przesyłki.
  • gotówką – tylko po uzgodnieniu telefonicznym w przypadku odbioru osobistego z jednego z magazynów sprzedającego.

 

DANE DO PRZELEWU

Meble Art Design Anna Włodarczyk

ul. Klemensiewicza 18/39

70-028 Szczecin

Numer rachunku bankowego      58 1140 2004 0000 3002 7858 2737

Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie, w terminie do trzech  (3) dni roboczych, od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu. W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługę Sklepu.

 

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1.Bardzo prosimy o przemyślane zakupy gdyż koszty transportu zwrotnego są pokrywane przez Was.  Prezentowane przedmioty posiadają opis, zdjęcia można też przed kupnem zadać dodatkowe pytania.

2.Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych w Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu przez Konsumenta wystarczy wysłanie oświadczenia, przed jego upływem.

3.KLIENT INDYWIDUALNY  może odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od dnia wydania mu rzeczy. ZWROTÓW OD FIRM NIE PRZYJMUJEMY. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie, oświadczenia lub arkuszu będącego załącznikiem nr. 1 do niniejszego regulaminu., mailowo na adres kontakt@mebleartdesign.pl  lub za pośrednictwem poczty na adres korespondencyjny Meble Art Design Anna Włodarczyk ul. Klemensiewicza 18/39  70-136 Szczecin przed jego upływem. Koszty zwrotu zakupionego towaru obciążają Klienta.

Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.

4. Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru Sprzedawcy.

5. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży NIE PRZYSŁUGUJE Konsumentowi w odniesieniu do umowy:

  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; Nie podlegają zwrotowi meble wykończone, przerobione  itd. wg. specyfikacji klienta
  • Towary zakupione w cenach promocyjnych lub /i  w ramach wyprzedaży organizowanych sezonowo. NIE PODLEGAJĄ ZWROTOWI.

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument, w znaczeniu przyjętym na potrzeby niniejszego Regulaminu (patrz: definicja „Konsumenta”).

6. Zakupiony towar jeśli jest nieuszkodzony i nie używany można zwrócić wyłącznie za pośrednictwem naszego transportu. Koszty transportu zwrotnego i dowozu mebla do Meble Art Design pokrywa Kupujący. Zwrot kwoty zakupu  następuje przelewem  z chwilą dostarczenia mebla i oceny jego stanu – uszkodzeń ,śladów użytkowania.  Jeśli takowe zostaną stwierdzone kwota nie zostanie zwrócona a Kupujący będzie zobowiązany do odbioru mebla lub zapłaty za przesyłkę zwrotną  w ciągu 7 dni.

Zwrot może nastąpić tylko poprzez nasz transport. Nie przyjmujemy zwrotów za pośrednictwem firm kurierskich i za pobraniem. Jeśli chcą Państwo zwrócić mebel prosimy o kontakt w celu ustalenie kiedy ktoś ze współpracujących z nami firm będzie w Państwa okolicy. Kwotę za transport zwrotny należy uregulować u kierowcy podczas odbioru od Państwa przesyłki. Przypominamy również, że meble powinny być należycie zabezpieczone do transportu – w taki sposób w jaki do Państwa dotarły.

 

REKLAMACJA

Reklamacje dotyczące Towarów, mogą być zgłaszane:

  • na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy;
  • pocztą elektroniczną, na adres e-mail wskazany w potwierdzeniu złożenia Zamówienia.

Reklamacja powinna zawierać:

  • dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, opcjonalnie – adres e-mail i numer telefonu kontaktowego);
  • wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
  • numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;
  • oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.

Klient, realizujący uprawnienia wynikające z rękojmi, dostarczy wadliwy Towar, na koszt Sprzedawcy, na adres: ul. Zenona Klemensiewicza 18/39, 70-028 Szczecin, tylko za pomocą transportu zorganizowanego przez Sprzedającego.

Termin rozpatrzenia:

Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie czternastu (14) dni od dnia jej otrzymania.

Jeżeli reklamacja jest uzasadniona, Sprzedawca zobowiązuje się wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w terminie czternastu (14) dniu od dnia zgłoszenie reklamacji przez Klienta.

W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania.

Jeżeli Konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu (14) dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

Jeżeli Jeżeli Konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca  ustosunkował się do tego żądania i nie otrzymał odpowiedzi w ciągu 14 dni uznaje się że Konsument zgadza się na warunki reklamacyjne Sprzedawcy.

Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku (1), licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch (2) lat.

Powyższe przepisy nie wyłączają możliwości udzielenia przez Sprzedawcę gwarancji na zakupione Towary, co przewiduje osobny regulamin gwarancyjny.

 

 GWARANCJA

1. GWARANCJA  na  meble wynosi 12 miesięcy i obejmuje jedynie meble , które sprzedawane przez nas jako meble PO RENOWACJI i ROBIONE OD PODSTAW NA ZAMÓWIENIE. Nie obejmuje mebli w oryginalnym stanie, do renowacji i oczyszczonych.

 ZAKRES GWARANCJI JEST OGRANICZONY :

1. Gwarancja obejmuję naprawę wad ukrytych przedmiotu, które powstały przed odbiorem mebla przez klienta a które ujawnią się w okresie użytkowania.

Wszelkie wady ukryte nie będące skutkiem niewłaściwego transportowania prosimy zgłaszać niezwłocznie   po otrzymaniu przesyłki lub wystąpienia wady w trakcie użytkowania w celu ustalenia dalszego sposobu postępowania.

2.W pierwszej kolejności wyroby uszkodzone lub wadliwe zostaną odesłane do Nas celem dokonania stosownych napraw. Jeśli mebel po dokonaniu napraw nie stracił swojej wartości użytkowej jest odsyłany do Klienta.

Istnieje też możliwość naprawy na miejscu poprzez firmy zewnętrzne wskazane przez Kupującego – koszty po ustaleniu i zatwierdzeniu przez nas  z klientem pokrywamy my. Jeżeli stwierdzimy, że koszty określone przez firmę wybraną przez Kupującego są zbyt wysokie, możemy odmówić takiej możliwości. Kupujący może wówczas wskazać inną firmę lub wybrać naprawę u nas.

Należy pamiętać, że w przypadku produktów unikatowych, wykonanych ręcznie, pojedynczych egzemplarzy trudnych do odtworzenia w identycznej postaci nie możemy zagwarantować, iż produkt zostanie wymieniony na taki sam, jeśli naprawa nie będzie możliwa. W tej sytuacji Meble Art Design  zaproponuje zwrot pieniędzy.

3. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Kupujący  żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Kupujący a żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób wybrany przez Kupującego  jest niemożliwy albo wymagałby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy; Jeżeli naprawa lub wymiana są niemożliwe, lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.

4. Uszkodzony produkt można dostarczyć osobiście ,jeśli jest przesyłany to koszt wysyłki pokrywa Kupujący. Meble Art Design  natomiast pokrywa koszty odesłania naprawionego przedmiotu oraz zwraca koszty wysłania uszkodzonego towaru  jeśli reklamacja okaże się zasadna.

Reklamacje należy składać mailowo na adres kontakt@mebleartdesign.pl  w tytule wpisując REKLAMACJA lub listownie na adres korespondencyjny Meble Art Design Anna Włodarczyk ul. Klemensiewicza18/39  70-136 Szczecin. Prosimy o dokumentacje zdjęciową. Reklamację rozpatrujemy w ciągu 14 dni od momentu zgłoszenia. Jeśli reklamacja będzie uznana otrzymują państwo drogą mailową informacje o czasie dostarczenia osobistego mebla lub czasie transportu (dostarczenie mebla tylko za pośrednictwem wysyłanej przez nas firmy transportowej – opłata za transport u kierowcy). Czas realizacji naprawy reklamacyjnej zależy od  rodzaju uszkodzenia i ewentualnych prac  renowacyjnych. Maksymalny czas realizacji wynosi 3 miesiące od dostarczenia do nas mebla.

5. Jeżeli Klient stwierdzi niezgodność dostarczonych towarów z zamówieniem wówczas zobowiązany jest niezwłocznie wysłać zawiadomienie o zauważonych wadach  bądź niezgodności mailem na adres:kontakt@mebleartdesign.pl lub pocztą na adres: Meble Art Design Anna Włodarczyk, Meble Art Design Anna Włodarczyk ul. Klemensiewicza18/39  70-136 Szczecin.

Jeśli klient zauważy niezgodność dostarczonego towaru w chwili dostarczenia przesyłki  prosimy o natychmiastowy kontakt telefoniczny pod nr. 690631362. Jeśli w trakcie rozmowy ustalimy faktyczną niezgodność Klient nie będzie zobowiązany do odbioru przesyłki i opłaty za transport.

 Jeżeli dostarczone towary są niezgodnie ze złożonym zamówieniem wyłącznie ilościowo, wówczas Klient zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Meble Art Design o zaistniałej niezgodności, a Meble Art Design prześle Klientowi na swój koszt brakujące towary.

Meble Art Design  rozpatrzy reklamacje dotyczącą niezgodności dostarczonych towarów po odbiorze przesyłki w terminie 14 dni od zgłoszenia zawiadomienia. W przypadku uznania reklamacji towar niezgodny z zamówieniem wymieniony zostanie na właściwy ( pod warunkiem, że wcześniej wysłany towar będzie  nie uszkodzony i nie będzie nosił śladów użytkowania), a jeżeli jest to niemożliwe Meble Art Design zaoferuje do wyboru Klienta: inny towar dostępny w sklepie internetowym lub zwróci równowartość ceny zakupionego towaru. W razie pozytywnego rozpatrzenia reklamacji dotyczącego niezgodności towaru , Meble Art Design pokryje koszt jego przesłania do Meble Art Design i prześle właściwy towar na swój koszt.

 

 GWARANCJI NIE PODLEGAJĄ:

1.Meble , które nie są po renowacji  (meble odświeżone i w oryginalnym stanie) i noszą ślady użytkowania oraz meble oczyszczone ze starych powłok.

Prosimy o zapoznanie się ze stanem mebli przed ich zakupem. Meble używane, które nie zostały poddane pełnej renowacji  lub zostały tylko oczyszczone mogą posiadać uszkodzenia i braki. Nie podlegają one reklamacjom. Kupując u nas mebel i zatwierdzając regulamin potwierdzacie Państwo fakt, że  znają Państwo w pełni stan mebla i rezygnują ze zgłaszania późniejszych zastrzeżeń co do jego stanu. Informacje o stanie mebli i ewentualnych drogach uzyskania dodatkowych informacji znajdują się w dalszej części regulaminu w punkcie  INFORMACJE O STANIE MEBLI.

2. Uszkodzeń mebla powstałych  z winy Kupującego. Należą do nich uszkodzenia mechaniczne wynikające z nieprawidłowego montażu, nieprawidłowego ustawienia,  użytkowania, konserwacji czy przechowywania mebli. Są to m.in. wgniecenia, obtarcia, zarysowania, ślady po postawieniu gorących przedmiotów, zniszczenia powłok w wyniku używania niewłaściwych środków do czyszczenia mebli, zniszczenia wynikające z kontaktu z wodą. Ponieważ meble są wykonane z drewna  mają prawo się rozsychać mimo, że zostały poddane zostały gruntownej renowacji. Rozeschnięcia nie podlegają reklamacji zwłaszcza, że są one zwykle skutkiem warunków w jakich stoi mebel i naturalnego zachowania drewna w tych warunkach- np. trzymanie mebla w pomieszczeniu o dużej wilgotności i niskiej temperaturze zimą a latem nagrzanego i suchego. Stare meble są delikatne i prosimy wziąć to pod uwagę przed ich zakupem.

Prosimy o zapoznanie się z technikami wykańczania mebli i metodami pielęgnacji  odpowiednimi dla określonego typu wykończenia – np. inaczej pielęgnujemy i czyścimy meble olejowane, woskowane, politurowane, lakierowane. Jeśli mają państwo pytania dotyczące pielęgnacji zakupionych mebli prosimy o kontakt mailowy chętnie udzielimy rady w tym zakresie.

3. Różnica w odcieniu mebla-meble  są poddawane renowacji tradycyjnej lub malowane i patynowane ręcznie przy użyciu specjalistycznych preparatów do artystycznego malowania mebli. Ręczne malowanie oznacza, że nie ma dwóch identycznie pomalowanych mebli, dotyczy to również kompletów krzeseł. Kolor krzeseł domawianych w późniejszym czasie  ma prawo nieznacznie się różnić.

w stosunku do tego co pokazywał monitor  ( różnica taka wynika z ustawień monitora, możliwości technicznych sprzętu, rodzaju karty graficznej itp.). Oczywistym jest, że jest to poza naszym wpływem.

4. Nierównomierne wybarwienie lub nierówności, które wynikają z naturalnych właściwości drewna. Dzięki temu mebel nie ma efektu sztuczności.

5. Zamki i ewentualnie jeśli są w komplecie klucze  –są to elementy, które szybko się zużywają – w większości mebli są oryginalne często bez klucza, więc nie możemy zweryfikować ich poprawnego działania. Niekiedy dodajemy klucze wzorcowe (nie oryginalne, dorobione lub pasujące do zamka klucze z późniejszego okresu). Nie wymieniamy oryginalnych zamków na nowe. Nowe mechanizmy można spotkać jedynie wtedy kiedy w zakupionym przez nas meblu do renowacji takiego zamka brakowało.

6. Uchwytów do zawieszenia-w przypadku mebli, które możemy zawiesić (witryny, półki, szafki itp.).Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek niepożądane skutki zawieszenia mebla na ścianie, w przypadku jego nadmiernego obciążenia w stosunku do wytrzymałości uchwytów do zawieszenia. Jeśli planują Państwo obciążyć mebel w znacznym stopniu niektóre uchwyty należy wymienić na właściwe do wagi mebla i planowanego obciążenia.

7.  Naturalne zużywanie się mebli – np. powłoki szelakowej.

8. Zainfekowanie larwami owadów– meble antyczne, które są przez nas odnawiane są chronione specjalistycznymi preparatami  w celu usunięcia ewentualnych szkodników. Dostajecie Państwo mebel bez aktywnych szkodników. Jeśli takowe wystąpią uznajemy, że doszło do ponownego zainfekowania. 

9. Tapicerka –wszelkie plamy, wytarcia, porwania, wgniecenia, marszczenia tkaniny w związku z normalnym zużywaniem się tapicerki w trakcie jej użytkowania lub powstałe z winy użytkownika.

10. Braku płynności w zamykaniu lub otwieraniu poszczególnych elementów mebla związanych z wypaczeniami tych elementów np. drzwiczek, szuflad itp. , które nie podlegają naprawie , lub naprawa wiązała by się z nadmiernymi kosztami lub poważnymi zmianami konstrukcyjnymi mebla.

11.Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Brak Zgodności Produktu z Umową, jeżeli Kupujący, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, po dopytaniu w formie mailowym lub za pomocą innych trwałych nośników, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu. Jeśli Kupujący oczekuje konkretnej cechy o którą nie dopytał sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jej brak.

 

ZASADY ZAWIERANIA UMOWY DOTYCZĄCEJ INDYWIDUALNYCH USŁUG

ORAZ

ODPOWIEDZIANOŚĆ SPRZEDAWCY W PRZYPADKU WYKONYWANIA INDYWIDUALNYCH USŁUG

Ten punkt regulaminu dotyczy usług związanych z :

  • Oczyszczaniem mebli ze starych warstw bez prac stolarskich
  • Oczyszczaniem mebli ze starych warstw wraz z pracami stolarskimi
  • Wykonywaniem ewentualnych przeróbek na meblach oczyszczonych, przed i po renowacji wg. specyfikacji Kupującego
  • Wykonywaniem usługi odświeżania mebli bez lub z pracami stolarskimi jeśli takich wymagają
  • Wykonywania pełnej renowacji mebli zgodnie ze specyfikacją  Kupującego.
  • Wykonywania mebli od podstaw, kopii mebli, zabudów kuchennych, bibliotek itp.
  1. W przypadku mebli na zamówienie Kupujący jest zobowiązany do dokładnego określenia zakresu prac i wymagań w formie pisemnej. Jeżeli ustalane jest coś telefonicznie, zgodnie z rozmową, również Kupujący powinien zawrzeć wszystkie ustalenia w formie pisemnej wysyłając do nas maila. Ustalenia w formie rozmowy telefonicznej nie są dla nas wiążące, więc jeśli jakieś ustalenie będzie pominięte w formie pisemnej. Sprzedawca nie ponosi za te braki odpowiedzialności. Mamy wiele rozmów i wiele zapytań i nie jesteśmy w stanie wszystkiego zapamiętać , dlatego zawsze prosimy żeby wszystko zawrzeć w mailu.  To Kupujący ustala swoje wymagania i jest zobowiązany do ich dokładnego określenia w celu wykonania przez zamawiającego usługi  odpowiadającej wymaganiom.

2. Sprzedający w odpowiedzi na maila dokonuje wyceny i określa czas realizacji zlecenia. Możliwe jest też zawarcie dodatkowych uwag do zlecenia jeśli Sprzedawca uzna ,że są konieczne do prawidłowej realizacji zlecenia.

3. Zawarcie umowy następuje z chwilą potwierdzenia warunków wyceny i czasu realizacji zlecenia  przez Kupującego.

4. Jeżeli w trakcie wykonywania prac Kupujący będzie chciał zmienić warunki umowy, które będą  się wiązać  ze wzrostem kosztów dla Kupującego lub zaistnieją nieprzewidziane okoliczności podnoszące koszty realizacji zlecenia Sprzedający informuje o tym Kupującego.

Jeśli Kupujący nie zaakceptuje nowych warunków Sprzedający ma prawo do:

  • Realizacji umowy zgodnie z jej pierwotnymi  zapisami jeśli Kupujący chciał zmienić warunki w trakcie prac a nie zgodził się na zmiany w kosztach realizacji umowy.
  • Odstąpienia od umowy jeżeli realizacja umowy jeszcze nie została rozpoczęta.
  • Odstąpienia od umowy w przypadku kiedy z powodu nieprzewidzianych okoliczności zwiększył się zakres prac i kosztów , których nie zaakceptował Kupujący.
PO REALIZACJI ZLECENIA KUPUJĄCY PO WERYFIKACJI ZGODNOŚCI ZLECENIA Z ZAMÓWIENIEM MA PRAWO :

1. Jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się Braku Zgodności Produktu z Umową, Sprzedawca demontuje Produkt oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt;

2. Kupujący  nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony przez Sprzedawcę;

3. Kupujący ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:

a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży jeśli wiązało by się to z nadmiernymi kosztami ze strony Sprzedającego lub naprawa czy wymiana byłaby niemożliwa.

b. Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży.

c. Brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;

d. Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w ustalonym  czasie,  przy czym czas naprawy jest ustalany indywidualnie.

e. Kupujący Na Prawach Konsumenta nie może odstąpić od Umowy, jeżeli Brak Zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotny.

f. Jeżeli Brak Zgodności Produktu z Umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży, Kupujący może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Kupującego wraz z Produktami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Kupujący zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową.

g. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Kupujący  niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy. W takiej sytuacji Sprzedawca zwraca Kupującemu płatność za Produkt nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania. Zwrot następuje wyłącznie transportem Sprzedawcy a jego czas uzależniony od możliwości odbioru mebla przez ten transport.

h. Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania przez Kupującego z prawa obniżenia ceny, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego Na Prawach Konsumenta o obniżeniu ceny.

i. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności za Produkt przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący , chyba że Kupujący  wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Brak Zgodności Produktu z Umową, jeżeli Kupujący , najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu o którą prosił Kupujący w formie pisemnej,  odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.

5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Brak Zgodności Produktu z Umową jeśli kupujący wyraźnie nie określił w formie pisemnej danej oczekiwanej przez niego cechy co do której zgłasza zastrzeżenia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jej brak i nie stanowi ona podstawy do roszczeń z tytułu niezgodności produktu z Umową.

10. Zgłoszony Brak Zgodności Produktu z Umową zostanie rozpatrzony w terminie 14 dni od jego przekazania do Sprzedawcy. Informacja o wyniku rozpatrzenia reklamacji zostanie wysłana na papierze lub na innym trwałym nośniku – z wykorzystaniem adresu e-mail Kupującego. Brak odpowiedzi we wskazanym terminie zostanie uznany za pozytywne rozpatrzenie Braku Zgodności Produktu z Umową.

11. W przypadku braku zgody na zaproponowane przez Kupującego warunki Sprzedawca ma 14 dni na  przedstawienie swoich propozycji rozwiązania reklamacyjnego. W przypadku kiedy Sprzedający zaproponuje swoje warunki reklamacji, Kupujący  ma  prawo w terminie 14 dni do odwołania się od decyzji Sprzedającego. Jeżeli w ciągu 14 dni Kupujący nie odpowie na tę decyzję uznaje się ją za zaakceptowaną  i reklamacja zostaje rozpatrzona w sposób jaki zaproponował Sprzedający.

INFORMACJE O REKLAMACJI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

1. Kupujący Przedsiębiorca jest zobowiązany do dokonania sprawdzenia Produktów
w momencie odpowiednio dostawy w obecności dostawcy lub pracownika wydającego Produkt z magazynu Sprzedawcy w razie odbioru osobistego. W przypadku widocznych wad produktu lub innej widocznej niezgodności Produktu z Umową, Kupujący Przedsiębiorca winien dokonać zwrotu Produktów. Jednocześnie reklamacje dotyczące widocznych wad produktu należy zgłaszać Sprzedawcy niezwłocznie po otrzymaniu dostawy Produktów lub w momencie jego odbioru z magazynu poprzez kontakt telefoniczny na nr. 690631362 lub mailowy na kontakt@mebleartdesign.pl, wraz z opisem wady i dowodem w postaci zdjęcia Produktu, którego dotyczy reklamacja. Na podstawie oceny jakości wadliwego Produktu, Sprzedawca wyda decyzję uwzględniającą wniosek Kupującego Przedsiębiorcy o skorygowanie wadliwej pozycji z paragonu lub faktury Kupującego Przedsiębiorcy lub decyzję odmowną. W przypadku decyzji odmownej, Kupujący Przedsiębiorca może zwrócić się do Sprzedawcy o zwrot przekazanego przez Kupującego Przedsiębiorcę Produktu, w stanie nie gorszym niż w momencie przekazania Produktu przez Kupującego Przedsiębiorcę Sprzedawcy.

 INFORMACJE O STANIE MEBLI

Większość mebli dostępnych w sklepie Meble Art Design są to meble drewniane –stare , używane ,  będące antykami.

Meble zostały poddane pełnej renowacji  różnymi technikami , odświeżeniu lub częściowej naprawie, mogą to być również meble przed renowacją, których stan oceniamy na dobry lub meble które bezwzględnie renowacji wymagają.

1.Meble w stanie oryginalnym– są to meble , które są w takim stanie jakim do nas przyjechały. Mogą nosić ślady dokonanych przez poprzedniego właściciela napraw, mogą wymagać całkowitej renowacji, odświeżenia lub być w na tyle dobrym stanie ,że mogą być wstawione od razu do pomieszczenia i być użytkowane. 

Meble w stanie oryginalnym dobrym i bardzo dobrym- są to meble , których konstrukcja jest stabilna, mogą jednak posiadać mniejsze lub większe ślady użytkowania. Są to meble w pełni użytkowe. 

2. Jeśli piszemy, że mebel „jest gotowy do wstawienia” nie oznacza to, że został poddany pełnej renowacji. Stan takiego mebla oceniamy na dobry, funkcjonalny i użytkowy może on jednak posiadać jednak pewne ślady użytkowania i być w oryginalnym stanie lub był poddany odświeżeniu.

3. Meble oczyszczone ze starych powłok są czyszczone ręcznie . Nie piaskujemy mebli by nie zniszczyć struktury drewna by zachować naturalny wygląd starego drewna. Stopień oczyszczenia może być różny w zależności od tego jaką pierwotnie warstwą był pokryty mebel. Niektóre barwniki wchodzą głęboko w strukturę drewna i nie da się ich całkowicie usunąć bez użycia agresywnych środków chemicznych,  zniszczenia drewna czy uszkodzenia forniru. Nasze meble posiadają oczyszczone warstwy zewnętrze i  jeśli takowe są  zostawione głębsze wybarwienia w słojach ( częste w dębie), jak również w zakamarkach elementów rzeźbionych. Dzięki temu drewno nie jest zniszczone, fornir nie jest uszkodzony i nie ma efektu sztuczności, a rzeźbienia i inne elementy dekoracyjne zachowują głębie. Mebel wygląda autentycznie i zgodnie z wiekiem. W zależności od rodzaju drewna i starych powłok efekt oczyszczenia może być różny.  Drewno ma naturalną swoją barwę jaśniejszą lub ciemniejszą. Wszystko jest widoczne na zdjęciach. Taki mebel możemy dowolnie wykańczać-  bejcować, lakierować, woskować, malować itd.

Oczyszczone są części zewnętrzne mebla, które są widoczne.

Meble oczyszczone ze starych powłok mogą być tylko oczyszczone lub być również po pracach stolarskich.

Meble oczyszczone ze starych powłok mogą mieć również ubytki i niedoskonałości, które nie podlegają naprawie lub które zostały celowo przez nas pominięte. Dlatego takie meble nie podlegają reklamacji.  

Jeśli mebel jest tylko oczyszczony może wymagać poważniejszych dalszych prac stolarskich czy renowacyjnych. Umieszczamy taką informację w opisie ( mebel przygotowany do dalszych prac). Jeśli nie ma takiej informacji oznacza to że mebel nie posiada uszkodzeń lub jego uszkodzenia naszym zdaniem są mało istotne lub mało widoczne. 

Zdajemy sobie sprawę ,że oczekiwania bywają różne. Jeśli pragną Państwo by mebel był również wyczyszczony w środku ze starych warstw lub w miejscach niewidocznych lub miał uzupełnione ewentualne ubytki czy uszkodzenia możemy to zrobić za dodatkową opłatą i po szczegółowych ustaleniach określonych w formie pisemnej.

4. Każdy ma inne oczekiwania czasami nieadekwatne do ceny i mebla , który ma swoje lata i nie będzie nigdy nowy i doskonały jak z fabryki,  dlatego przed zakupem prosimy o dokładne zapoznanie się ze stanem mebla i dopytanie jeśli macie Państwo jakiekolwiek wątpliwości.

Dokładamy wszelkich starań aby meble zrobione przez nas i poddane renowacji były zrobione z najwyższą starannością. Meble poddajemy renowacji i wykańczamy za pomocą różnych technik. Inaczej będą się prezentowały meble lakierowane, woskowane itp. Ważne żeby Państwo znali swoje oczekiwania. Niektórzy wolą mebel , który będzie jak najbliższy z wyglądu meblowi, który był kiedyś nowy, z kolei inni wolą by widać było ślady wieku i by mebel był raczej odświeżony niż poddany pełnej renowacji. Meble poddane pełnej renowacji również mają prawo posiadać pewne drobniejsze niedoskonałości które nie podlegają naprawie lub których naprawa znacznie podnosiła by cenę mebla. Dlatego jeśli mają Państwo wątpliwości prosimy o kontakt.

Meble stare mają prawo posiadać pewne ubytki, które nie podlegają naprawie- zresztą w tym tkwi ich urok-brak efektu sztuczności . W meblach również celowo są zostawiane pewne niedoskonałości i ubytki zwłaszcza przy zastosowaniu  technik  postarzania lub w przypadku mebli, które celowo mają mieć zachowany urok starego drewna i zachowany wiekowy charakter.

Z uwagi na różne oczekiwania klientów nie jesteśmy w stanie napisać w opisie wszystkiego. Staramy się by zdjęcia oddawały faktyczny stan mebla. Przed zakupem prosimy o zapoznanie się ze  zdjęciami i opisem. Jeśli mają państwo pytania dotyczące stanu mebla lub chcą obejrzeć więcej zdjęć prosimy o kontakt mailowy .  Wszelkie uzupełnienia informacji i wasze oczekiwania powinny być przesłane mailowo ,żeby nie było wątpliwości co do tego, że znaliście Państwo stan mebla przed jego zakupem i uzupełniliście informacje , których wam brakowało w opisie a które były dla was istotne.

Podamy tutaj kilka przykładów różnych oczekiwań by uświadomić Państwu dlaczego dopytywanie o stan mebla jest przez nas zalecane i dlaczego kupując u nas mebel deklarujecie jednocześnie,  że zapoznaliście się ze stanem mebla i nie zgłaszacie zastrzeżeń:

  • piękne stare przydymione lustro takie właśnie mi się podoba / lustro jest zniszczone będzie trzeba wymienić
  • trzeba przycisnąć drzwiczki żeby się zamknęły – nie przeszkadza mi to / drzwiczki nie zamykają się płynnie bo są trochę krzywe , nie będę się z nimi siłować
  • Nie ma aktywnego robaka ale są ślady po drewonjadach – nie ma problemu niezależnie od ich ilości lub jeśli jest ich niewiele to ok / albo nie chcę by mebel miał jakiekolwiek ślady po bytności szkodników
  • Chcę by mebel się świecił / preferuje matowe wykończenie
  • Chcę mieć taki mebel ale najlepiej żeby wyglądał jak nowy i jakiekolwiek niedoskonałości są nieakceptowalne ( wtedy najlepiej zrezygnować z zakupu mebel , który ma swoje lata i nigdy nie będzie jak nowy)
  • Chcę żeby mebel był po renowacji, niewielkie niedoskonałości są dopuszczalne.
  • Uwielbiam kiedy stary mebel wygląda jak stary, proszę zostawić wszystkie niedoskonałości , zadbać tylko żeby nic się nie rozsypywało, odświeżyć i zawoskować mebel. 
  • Proszę wykonać pełną renowację tak by mebel prezentował się najlepiej jak się da, uzupełniamy ubytki, dorabiamy brakujące elementy , pokrywamy politurą.

Podajemy tu tylko kilka mniej lub bardziej skrajnych oczekiwań

Warto również sobie uświadomić,  że cena mebla jest adekwatna do jego stanu. Koszty renowacji, naprawy mebla są różne . Czasami klienci chcą cudów za niewielkie pieniądze. Nie tak to działa. Jeśli mebel ma byś odnowiony perfekcyjnie, bez ubytków, śladów itd. to jest to wysoki koszt i czasochłonny proces.  Ponownie zatem ponawiamy prośbę o dokładne określenie swoich oczekiwań, spisanie ich i wysłanie do nas. Będziemy mogli się do nich odnieść , wyjaśnić, udzielić informacji. 

Jeśli mają państwo pytania dotyczące pielęgnacji zakupionych mebli prosimy o kontakt mailowy chętnie udzielimy rady w tym zakresie.


Jeżeli Kupujący decyduje  się na zakup mebla zgodnie z naszym regulaminem potwierdza,  że zapoznał się z jego stanem i nie podlega on reklamacji ze względu na ten stan.

 

W SPRAWACH SPORNYCH OBOWIĄZUJE

Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

  • Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
  • Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
  • Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
  • Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Niniejszy rozdział zatytułowany „Pozasądowe rozwiązywanie sporów” nie znajduje zastosowania wobec jednej kategorii osób, opisanych w niniejszym Regulaminie jako Konsumenci, tzw. „Przedsiębiorców na prawach konsumenta”, która weszła w życie dla umów zawartych od 1 stycznia 2021 r. Wobec tego, dla wszystkich umów, rozdział ten stosuje się jedynie wobec podmiotów należących do tzw. kategorii Konsumenta sensu stricto.

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez niego, danych osobowych, w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych, w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88.

Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczas korzystania ze Sklepu, jest Sprzedawca.

Dane osobowe, znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane podmiotom, które nie uczestniczą w realizacji Umowy sprzedaży.

Klient zgodnie, z art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88 ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, może żądać ich poprawienia lub usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzanych danych osobowych.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.

Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności” na stronie Sklepu.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży Towarów znajdujących się na stronie Sklepu.

Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.

Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu https://mebleartdesign.pl

Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.

Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.

W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.

Załącznik nr. 1 

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

                                             Adresat:

Anna Włodarczyk

prowadząca działalność pod nazwą Meble Art Design Anna Włodarczyk

ul. Klemensiewicza 18/39 Szczecin

e-mail: kontakt@ mebleartdesign.pl

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy (*)

_____________________________________________________

___

Data zawarcia umowy (*)__________________________/odbioru (*)______________________________

Imię i nazwisko konsumenta (-ów) __________________________________________________________

Adres konsumenta(-ów) ___________________________________________________________________

Data _______________________________________________________________________________________

(*) Niepotrzebne skreślić.

__________________________________________________

podpis (-y) Konsumenta(-ów)

(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)